ຮູ້ຈັກ CAC (Customer Acquisition Cost) ວິທີຄຳນວນຄ່າໃຊ້ຈ່າຍຂອງລູກຄ້າໃນທຸລະກິດ

ໃນການເຮັດການຕະຫຼາດ ແນ່ນອນວ່າມີຄ່າໃຊ້ຈ່າຍຫຼາກຫຼາຍທີ່ທຸລະກິດຕ້ອງໃຊ້ເພື່ອໃຫ້ລູກຄ້າຊື້ສິນຄ້າ ແລະ ບໍລິການ ບໍ່ວ່າຈະເປັນຄ່າໂຄສະນາ ຈ້າງພີເຊັນເຕີ້ ຫຼືລວມໄປເຖິງການຈັດອີເວັ້ນຕ່າງໆ ຄ່າໃຊ້ຈ່າຍທັງໝົດນີ້ລ້ວນເອີ້ນວ່າ Customer-Acquisition-Cost ຫຼື CAC ເຊິ່ງຖ້າຍອດຄ່າໃຊ້ຈ່າຍສ່ວນນີ້ສູງກໍຈະເຮັດໃຫ້ເຮົາເສຍເງິນຫຼາຍກັບການດຶງດູດລູກຄ້າໃຫ້ເຂົ້າມາສົນໃຈທຸລະກິດ ຫຼາຍທຸລະກິດຈຶ່ງຕ້ອງການຫຼຸດຄ່າໃຊ້ຈ່າຍໃນສ່ວນນີ້ໃຫ້ໄດ້ຫຼາຍທີ່ສຸດ

ແຕ່ກ່ອນທີ່ເຮົາຈະໄປເວົ້າເຖິງການຫຼຸດຄ່າໃຊ້ຈ່າຍ ບົດຄວາມນີ້ຈະພາມາຮຽນຮູ້ກ່ຽວກັບ CAC ໃນມຸມມອງທີ່ນັກການຕະຫຼາດຄວນຮູ້ ບໍ່ວ່າຈະເປັນວິທີຄຳນວນຫາ CAC ປະໂຫຍດຂອງ CAC ພ້ອມວິທີປັບປຸງເພື່ອຫຼຸດຄ່າໃຊ້ຈ່າຍ CAC ໃຫ້ໜ້ອຍທີ່ສູຸດ ຄົບ ຈົບ ໃນບ່ອນດຽວ.

Customer Acquisition Cost ແມ່ນຫຍັງ

CAC ຫຍໍ້ມາຈາກ Customer Acquisition Cost ໝາຍເຖິງ ຕົ້ນທຶນໃນການໄດ້ລູກຄ້າມາ 1 ຄົນ ໂດຍຈະວັດຈຳນວນເງິນທີ່ບໍລິສັດໃຊ້ຈ່າຍເພື່ອດຶງດູດລູກຄ້າໃໝ່ເຂົ້າມາຊື້ສິນຄ້າ ແລະ ບໍລິການ ເຊິ່ງລວມໄປເຖິງຄ່າໃຊ້ຈ່າຍໃນການຂາຍ ແລະການຕະຫຼາດທັງໝົດ ເຊັ່ນ: ຕົ້ນທຶນໂປແກຣມ, ເງິນເດືອນ, ຄ່າຄອມມິດຊັນ ແລະ ໂບນັດ ເຊິ່ງມີສ່ວນໃຫ້ເຮົາໄດ້ລູກຄ້າມາເຊັ່ນ: ຖ້າບໍລິສັດເຄື່ອງສຳອາງມີຄ່າໃຊ້ຈ່າຍທັງໝົດ 2 ລ້ານບາດ ເພື່ອໄດ້ລູກຄ້າມາ 2,000 ຄົນ ນັ້ນໝາຍຄວາມວ່າ CAC ຄື 1,000 ບາດຕໍ່ລູກຄ້າ 1 ຄົນ.

ສູດທົ່ວໄປໃນການໃຊ້ຄິດໄລ່ Cost of Customer Acquisition (CAC)

ການຄິດໄລ່ Customer Acquisition Cost ປະກອບມີ:

  1. Total Sales and Marketing Expenses: ລວມຄ່າໃຊ້ຈ່າຍທັງໝົດທີ່ກ່ຽວຂ້ອງກັບການເຮັດການຕະຫຼາດ ແລະ ການຂາຍ ເຊັ່ນ:
    • ຄ່າໂຄສະນາ
    • ຄ່າເຮັດ Content Marketing
    • ຄ່າເຮັດເວັບໄຊ
    • ຄ່າໃຊ້ຈ່າຍໃນການຈັດສຳມະນາ ຫຼື ກິດຈະກຳຕ່າງໆ
    • ຄ່າຕອບແທນທີມງານການຕະຫຼາດ ແລະ ການຂາຍ
    • ຄ່າໃຊ້ຈ່າຍອື່ນໆທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ
  2. New Customers Acquired: ຈຳນວນລູກຄ້າໃໝ່ທີ່ໄດ້ມາຈາກກິດຈະກຳທາງການຕະຫຼາດ ແລະ ການຂາຍໃນຊ່ວງເວລາທີ່ກຳນົດ

ຕົວຢ່າງ:

  • ຫາກບໍລິສັດມີຄ່າໃຊ້ຈ່າຍທາງການຕະຫຼາດ ແລະ ການຂາຍທັງໝົດ 100,000 ບາດ ແລະ ໄດ້ລູກຄ້າໃໝ່ມາ 500 ຄົນໃນຊ່ວງນັ້ນ
  • CAC = 100,000/500 = 200 ບາດຕໍ່ລູກຄ້າໃໝ່ 1 ຄົນ

Customer Acquisition Cost ສຳຄັນຕໍ່ທຸລະກິດແນວໃດ

ຊ່ວຍປະເມີນຄວາມຄຸ້ມຄ່າໃນການລົງທຶນ

CAC ຊ່ວຍໃຫ້ທຸລະກິດຮູ້ວ່າການລົງທຶນໃນກິດຈະກຳການຕະຫຼາດ ແລະ ການຂາຍນັ້ນມີຄວາມຄຸ້ມຄ່າຫຼືບໍ່ ຫາກວ່າ CAC ສູງເກີນໄປເມື່ອປຽບທຽບກັບລາຍໄດ້ທີ່ລູກຄ້າໃໝ່ສ້າງຂຶ້ນ ທຸລະກິດອາດຈະຕ້ອງພິຈາລະນາປັບກົນລະຍຸດການຕະຫຼາດ ຫຼື ປັບປຸງປະສິດທິພາບຂອງການຂາຍ ໂດຍທຸລະກິດສາມາດປຽບທຽບ CAC ກັບ Lifetime Value (LTV) ຫຼື ມູນຄ່າຕະຫຼອດອາຍຸການໃຊ້ງານຂອງລູກຄ້າ ເພື່ອເບິ່ງວ່າລູກຄ້າໃໝ່ແຕ່ລະຄົນສ້າງລາຍໄດ້ໃຫ້ກັບທຸລະກິດຄຸ້ມຄ່າຫຼືບໍ່ ຫາກ CAC ສູງກວ່າ LTV ທະລຸກິດອາດຕ້ອງປັບກົນລະຍຸດການຕະຫຼາດ ຫຼື ການຂາຍເພື່ອຫຼຸດຕົ້ນທຶນການຫາລູກຄ້າໃໝ່

ຕັ້ງງົບປະມານ ແລະ ການວາງແຜນທ່ມີປະສິດທິພາບ

ການຮູ້ຄ່າ CAC ຊ່ວຍໃຫ້ທຸລະກິດສາມາດຕັ້ງງົບປະມານສຳລັບກິດຈະກຳການຕະຫຼາດ ແລະ ການຂາຍໄດ້ຢ່າງມີປະສິດທິພາບ ທຸລະກິດສາມາດຄາດການຈຳນວນລູກຄ້າໃໝ່ທີ່ສາມາດໄດ້ຈາກງົບປະມານທີ່ມີໄດ້ຢ່າງຖືກຕາມເປົ້າຫຼາຍຂຶ້ນ

ຊ່ວຍໃນການຕັດສິນໃຈ

CAC ຊ່ວຍໃຫ້ທຸລະກິດສາມາດຕັດສິນໃຈເຊີງກົນລະຍຸດກ່ຽວກັບ ກ່ຽວກັບການຂະຫຍາຍທຸລະກິດ ການລົງທຶນໃນຊ່ອງທາງການຕະຫຼາດໃໝ່ ຫຼື ການພັດທະນາສິນຄ້າ ແລະ ບໍລິການໃໝ່ໆ ທຸລະກິດສາມາດປຽບທຽບ CAC ລະຫວ່າງຊ່ອງທາງການຕະຫຼາດຕ່າງໆ ເພື່ອເລືອກຊ່ອງທາງທີ່ມີປິດທິພາບຫຼາຍທີ່ສຸດ

ປັບປຸງປະສິດທິພາບການຕະຫຼາດ

ການຄຳນວນ ແລະ ຕິດຕາມ CAC ຍ່າງຕໍ່ເນື່ອງຊ່ວຍໃຫ້ທຸລະກິດສາມາດກວດສອບ ແລະ ປັບປຸງປະສິດທິພາບຂອງກິດຈະກຳການຕະຫຼາດ ແລະ ການຂາຍໄດ້ ທຸລະກິດສາມາດທົດລອງ ແລະ ປັບແຕ່ງ Campaing ການຕະຫຼາດຕ່າງໆ ເພື່ອຫາວິທີທີ່ສາມາດຫຼຸດ CAC ໄດ້ຢ່າງມີປະສິດທິພາບ

ດຶງດູດການລົງທຶນ

ຄ່າ CAC ທີ່ເໝາະສົມ ແລະ ຕໍ່າກວ່າຄ່າ Customer Lifetime Value ສາມາດຊ່ວຍດຶງດູດນັກລົງທຶນ ເນື່ອງຈາກສະແດງເຖິງຄວາມສາມາດໃນການຫາລູກຄ້າໃໝ່ ແລະ ການເຮັດກຳໄລໄລຍະຍາວ CAC ທີ່ຕໍ່າ ແລະ ສົມເຫດສົມຜົນ ສະແດງເຖິງສັກກະຍະພາບໃນການເຮັດກຳໄລ ດຶງດູດນັກລົງທຶນທີ່ຊອກຫາໂອກາດທາງທຸລະກິດທີ່ຍັ້ງຢືນ

ວິທີປັບປຸງ Customer Acquisition Cost

1. ເພີ່ມ Conversion Rate

ການເພີ່ມອັດຕາການປ່ຽນຜູ້ເຂົ້າເບິ່ງເວັບໄຊ ຫຼື ຜູ້ທີ່ສົນໃຈໃຫ້ກາຍເປັນລູກຄ້າ (Conversion Rate) ຈະຊ່ວຍຫຼຸດຄ່າ CAC ໄດ້ ໂດຍເຮົາສາມາດເຮັດໄດ້

  • ປັບປຸງເວັບໄຊ ແລະ ໜ້າ Landing Page: ອອກແບບໃຫ້ໃຊ້ງານງ່າຍ ສວຍງາມ ແລະ ມີການໃຊເທີ່ຊັດເຈນໃຫ້ຜູ້ໃຊ້ງານເຮັດຫຍັງ (Clear Call-to-Action)
  • A/B Testing: ທົດສອບ ແລະ ປຽບທຽບການອອກແບບ ຫຼື ເນື້ອຫກາຕ່າງໆ ເພື່ອຫາເວີຊັນທີ່ມີປະສິດທິພາບສູງສຸດ
  • ການໃຊ້ Social Proof: ເພີ່ມຄວາມເຊື່ອໝັ້ນດ້ວຍລີວິວຈາກລູກຄ້າ ດ້ວຍການສະແດງລີວິວ ຄຳຊົມ ຫຼື ລາງວັນທີ່ທຸລະກິດໄດ້ຮັບ ສ້າງຄວາມໜ້າເຊື່ອຖື ແລະ ຈູງໃຈໃຫ້ລູກຄ້າຕັດສິນໃຈ
  • ປັບປຸງເນື້ອຫາ ແລະ ຂໍ້ຄວາມ: ໃຊ້ຂໍ້ຄວາມທີ່ດຶງດູດໃຈ ແລະ ເນື້ອຫາທີ່ກົງກັບຄວາມຕ້ອງການຂອງກຸ່ມເປົ້າໝາຍ

2. ສ້າງ Customer Values

ການເພີ່ມມູນຄ່າໃຫ້ກັບລູກຄ້າ (Customer Values) ຈະຊ່ວຍໃຫ້ລູກຄ້າມີຄວາມພຶງພໍໃຈ ແລະ ກັບມາຊື້ສິນຄ້າ ແລະ ບໍລິການຊໍ້າອີກຄັ້ງ ດັ່ງນັ້ນທຸລະກິດຄວນດຳເນີນການໂດຍ

  • ເຂົ້າໃຈ ຄວາມຕ້ອງການຂອງລູກຄ້າ: ວິໄຈ ເກັບຂໍ້ມູນ ເພື່ອທຳຄວາມເຂົ້າໃຈຄວາມຕ້ອງການ ບັນຫາ ແລະ ພຶດຕິກຳຂອງລູກຄ້າ.
  • ນໍາສະເໜີສິນຄ້າ ຫຼື ບໍລິການທີ່ຕົງໃຈ: ພັດທະນາສິນຄ້າ ຫຼື ບໍລິການທີ່ຕອບສະໜອງຄວາມຕ້ອງການຂອງລູກຄ້າ ສ້າງຄວາມພຶງພໍໃຈ ແລະ ຈູງໃຈໃຫ້ກັບມາຊື້ຊໍ້າ
  • ມອບປະສົບການທີ່ດີ: ໃສ່ໃຈທຸກລາຍລະອຽດ ບໍລິການລູກຄ້າຢ່າງດີ ສ້າງຄວາມປະທັບໃຈ ແລະ ສ້າງຄວາມພັກດີຕໍ່ແບຣນ
  • ໂປແກຣມສະສົມຄະແນນ: ໃຫ້ລູກຄ້າສະສົມຄະແນນຈາກການຊື້ສິນຄ້າ ແລະ ບໍລິການເພື່ອນໍາມາແລກຮັບສິດທິພິເສດ ຫຼື ສ່ວນຫຼຸດ

3. Customer Referral Program

ໂປແກຣມການແນະນຳລູກຄ້າໃໝ່ໂດຍໃຊ້ໂລກຄ້າເກົ່າ (Referral Program) ນັບເປັນອີກວິທີທີ່ຈະຊ່ວຍຫຼ໌ດ CAC ແລະ ເພີ່ມຖານລູກຄ້າໂດຍ

  • ສ້າງແຮງຈູງໃຈ: ໃຫ້ລາງວັນ ຫຼື ສ່ວນຫຼຸດແຫ່ລູກຄ້າທີ່ແນະນຳໝູ່ເພື່ອນມາຊື້ສິນຄ້າ ແລະ ບໍລິການ
  • ການສື່ສານທີ່ຊັດເຈນ: ອະທິບາຍຂັ້ນຕອນການແນະນຳ ແລະ ລາງວັນທີ່ລູກຄ້າຈະໄດ້ຮັບຢ່າງຊັດເຈນ
  • ໃຊ້ລະບົບຕິດຕາມ: ໃຊ້ເທັກໂນໂລຍີໃນການຕິດຕາມ ແລະ ບັນທຶກການແນະນຳຂອງລູກຄ້າ ເພື່ອໃຫ້ສາມາດແຈກຈ່າຍລາງວັນໄດ້ຢ່າງຖືກຕ້ອງ

4. ໃຊ້ເທັກໂນໂລຍີເຂົ້າມາພັດທະນາ

ທຸລະກິດສາມາດໃຊ້ເທັກໂນໂລຍີໃນການພັດທະນາຂະບວນການທາງການຕະຫຼາດ ແລະ ການຂາຍໄດ້ໂດຍໃຊ້

  • Marketing Automation: ໃຊ້ເຄື່ອງມືອັດຕະໂນມັດໃນການສົ່ງອີເມວ ການໂພສເທິງໂຊຊຽວມີເດຍ ແລະ ການວິເຄາະຂໍ້ມູນ
  • Customer Relationship Management (CRM): ລະບົບ CRM ຊ່ວຍໃນການຈັດການຂໍ້ມູນລູກຄ້າ ແລະ ຕິດຕາມຄວາມສຳພັນກັບລູກຄ້າໄດ້ຢ່າງມີປະສິດທິພາບ
  • Data Analytics: ວິເຄາະຂໍ້ມູນລູກຄ້າ ພຶດຕິກຳ ແລະ ການໃຊ້ງານ ເພື່ອທຳຄວາມເຂົ້າໃຈລູກຄ້າ ສ້າງກົນລະຍຸດທີ່ຕົງໃຈ
  • AI: ໃຊ້ AI ໃນການ Personalize ປະສົບການຂອງລູກຄ້າ ສະເໜີສິນຄ້າ ແລະ ບໍລິການທີ່ຕົງໃຈ ເພີ່ມໂອກາດໃນການສົນທະນາ

5. Retargeting

ການເຮັດ Retargeting ຄື ການເຮັດການຕະຫຼາດໄປຍັງຜູ້ທີ່ເຄຍສະແດງຄວາມສົນໃຈໃຈສິນຄ້າ ຫຼື ບໍລິການແຕ່ຍັງບໍ່ສັ່ງຊື້ຜ່ານການ

  • ໂຄສະນາຕິດຕາມ: ໃຊ້ໂຄສະນາຕິດຕາມເພື່ອໃຫ້ລູກຄ້າກັບມາຊື້ສິນຄ້າ ຫຼື ບໍລິການທີ່ເຄຍສົນໃຈ
  • ການສົ່ງອີເມວຕິດຕາມ: ສົ່ງອີເມວຕິດຕາມເພື່ອກະຕຸ້ນໃຫ້ລູກຄ້າຊື້ສິນຄ້າທີ່ຢູ່ໃນລໍ້ຫຼືທີ່ເຄີຍເບິ່ງໄວ້
  • ການໃຊ້ຄຸກກີ້: ໃຊ້ຄຸກກີ້ໃນການຕິດຕາມພຶດຕິກຳຂອງຜູ້ໃຊ້ງານ ແລະ ສະແດງໂຄສະນາທີ່ຕົງກັບຄວາມສົນໃຈ

ສະຫຼຸບ

ການປັບປຸງ CAC ເປັນຂະບວນການທີ່ຕ້ອງການການວິເຄາະ ແລະ ການປັບປ່ຽນກົນລະຍຸດຕໍ່ເນື່ອງ ການໃຊ້ກົນລະຍຸດເບື້ອງຕົ້ນຢ່າງເໝາະສົມ ແລະ ປະສິດທິພາບຈະຊ່ວຍຫຼຸດຄ່າໃຊ້ຈ່າຍ ແລະ ເພີ່ມຜົນຕອບແທນຈາກາກນລົງທຶນໃນກິດຈະກຳການຕະຫຼາດ ແລະ ການຂາຍໄດ້ຢ່າງມີປະສິດທິພາບຫຼາຍຍິ່ງຂຶ້ນ

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *